شبیه سازی PLC بوسیله نرم افزار

شبیه سازی PLC بوسیله نرم افزار

شناخته شده ترین نوع کنترلر های صنعتی PLC ها می باشند و معروف ترین برند در این زمینه شرکت SIEMENS زیمنس می باشد. با توجه به اینکه آموزش در زمینه PLC نیاز به تمرین دارد و اصولا برد های آموزشی نمی توانند طیف وسیعی از تمرین را برای افراد بوجود بیاورند ، تصمیم بر این گرفته شد تا نرم افزاری معرفی گردد که می تواند بطور مستقیم به PLC متصل گردد و پروسه یک فرآیند را بصورت کاملا گرافیکی در صفحه نمایش کامپیوتر های خانگی نمایش دهد.
درحال حاضر شرکت RealGames که طراح نرم افزار های شبیه ساز آموزشی است ، جدیدترین نسخه از نرم افزار ITS PLC Professional را به بازار عرضه کرده است که در اینجا به ذکر قابلیت ها و مزایای این ابزار آموزشی می پردازیم. یکی از عمده ترین مسائل در کلاسها و دوره های آموزشی PLC عدم امکان فراهم آوردن یک فضای کارخانه ای واقعی برای کارآموزان می باشد. از این رو بسیاری از سازندگان کیت های آموزشی ناچار به تنزل کیفیت امکانات آموزشی تا حد استفاده از چند لامپ و سوئیچ بعنوان ورودی و خروجی می شوند. واضح است که یک کارآموز که نتیجه برنامه نوشته شده خود را بر روی چند لامپ یا درنهایت چند عملگر پنوماتیکی میبیند قادر به درک پیچیدگی های یک فرآیند صنعتی نخواهد بود. ازطرف دیگر به دلیل خطرات و خسارات احتمالی هیچگاه برای کارآموزان امکان کار بر روی سامانه های حقیقی کارخانه نیز فراهم نمیگردد.

شبیه سازی PLC
آنچه که در نرم افزار ITS PLC Professional ارائه می گردد عبارتست از پنج محیط سه بعدی صنعتی و مجزا که عبارتند از سیستم سورتینگ ، فرایند بچینگ ، دستگاه پالتایزر ، ربات و انبار خودکار. این قسمت ها تشکیل دهنده نرم افزار آموزشی می باشند که به کمک یک سخت افزار واسط قابلیت اتصال به یک کنترلر یا PLC از هر برندی را دارد. در تمامی این محیط های آموزشی انواع مختلفی از عملگرها و سنسور ها تعبیه شده است که کارآموزان امکان بهره برداری از آنها را در برنامه کنترلی خود می یابند.
plc siemens
شرکت پترو ابزار دقیق آذرخش سعی بر آن دارد که علاوه بر تامین تجهیزات مورد نیاز صنایع بتواند قدمی نیز در رشد و تعالی اطلاعات مهندسین و افراد شاغل نیز بردارد. برای استفاده از نسخه رایگان نرم افزار می توانید به وب سایت شرکت تولید کننده به آدرس www.realgames.pt مراجعه نموده و نسخه Demo نرم افزار را دانلود نمایید ویا درصورت نیاز نرم افزار اصلی را خریداری نمایید.


تاریخ درج:1393/02/28
«« بازگشت